Perasaan Menanti Zuriat

Alhamdullilah hari ini dapat berurut dengan Kak Ina. Sebenarnya since kenal Kak Ina, saya memang setiap  bulan akan ambil servis urutan basic dengan Kak Ina. Tapi bulan 12, ter-skip pula akibat sibuk melampau. So hari ini jam 10 am Kak Ina dah sampai.
Berurut di rumah saja. Jimat masa dan tidak perlu susah-susah fikir pasal siapa jaga anak.

Sebenarnya Kak Ina ini tinggal jauh dari kawasan saya, tapi still Kak Ina boleh datang dengan mengenakan minyak RM 10. Saya pernah berurut, kena charge minyak RM 20. Nevermind, dapat yang murah dan best. Mestilah repeat order.

Selalu kalau tanya tukang urut macam ini.

Berapa kerap berurut yang bagus?

Jawapan

Seminggu atau 3 kali sebulan lebih bagus. Tapi tanya kak Ina, Kak Ina jawap sebulan sekali sudah cukup yang penting tukang urut dapat urut point-point penting. Satu lagi yang best Kak Ina ni fast respond. hehe. Even my friend pun ada 2 3 orang sudah ambil servis Kak Ina, memang best!

Ini bukan iklan berbayar ya. Saya cuma share dengan korang. Sebab tidak maulah kamurang hire tukang urut tapi tidak dapat apa kamu mau. Bayar mahal-mahal dan membazir. Not good!

Kak Ina cover kawasan Kota Kinabalu Sabah. Okey! 




Seperti yang saya sangka, kali ini pun rahim turun juga. Ini kali ketiga rahim turun dalam masa terdekat. 

Sebenarnya faktor utama rahim turun ialah selalu angkat berat dan buat kerja atau tolak barang guna kaki. Ini nenek saya pernah tegur ini. Nenek cakap jangan tolak barang guna kaki, bahaya untuk kesihatan rahim. Tapi tidak dengarkan Elly, sekarang baru kau mau risau!!

Contoh mau tolak baldi ada isi air, tolak guna kaki. Mula-mula tidak rasa tau. Tapi lama-lama dapat rasa itu salah satu faktor rahim turun. So kamurang, jangan tolak benda dengan kaki! okey?

3 hari sebelum haid, saya tiba-tiba ada perasaan macam perasaan pregnant. Sebab masa tu saya stay dengan husband saja, anak-anak di kampung. So agak blues juga. Malam 30hb kuat sangat perasaan pregnant.

Dalam hati cakap, eh aku pregnant sudahkah ya. Padahal haid bulan lepas jatuh 1 Dec 2019 bah. Haha. Maksudnya ada 1 hari lagi bah kan. Tapi saya beli juga UPT. Bila cek UPT dapat negative, kecewa jugalah sikit. 

Tapi saya fikir macam ini. Sekiranya belum ada zuriat yang ketiga untuk kami, pasti ada hikmah disebalik perancangan Allah. Pasti Allah beri tepat pada waktunya. Ya bila fikir semula, sekarang bukanlah masa yang tepat untuk pregnant. 

Tapi saya masih mengharap untuk pregnant anak ketiga tahun ini. Tu sebab lepas period saja panggil Kak Ina untuk urut 1 badan dan urutan rahim.

Kami berhenti merancang 4 atau 5 bulan lepas, redha dengan ketentuan Allah. Pregnant, Alhamdullilah. Tidak pregnant, its okey. Alhamdullilah juga. 

Tapi saya mau share dengan kalian. Rupanya ini perasaan kawan-kawan yang belum ada zuriat setiap kali period lambat.

Sini saya mau share...

Sebenarnya, setiap apa yang berlaku tu penuh dengan hikmah. Maybe kalau belum ada rezeki anak, Allah beri peluang untuk kalian untuk nikmati zaman berdua dengan suami. Itu 1 nikmat tau. Carilah dan syukuri sekecil-kecil hikmat Allah beri.

Ada saja kawan yang lama tiada rezeki baby, bila dia ada kerja yang baik, kewangan yang stabil, rumah dan persekitaran yang baik. Alhamdullilah Allah beri nikmat anak.

Ada juga yang memang ada kerja baik, ada rumah bagus tapi Allah masih pegang nikmat Anak. Sebab itu juga 1 nikmat. Allah masih izin kita untuk berdua dengan Allah. Bayangkan pada diri, tanya diri.

Sekiranya aku ada anak, mampukah aku solat sunat tahajud 12 rakaat? tanya diri. Tapi jangan risau kawan-kawan. Nikmat itu luas, nikmat terbesar ialah bila mana kita dapat habiskan masa kita beribadah pada Allah..

Semoga sedikit sebanyak perkongsian ini memberi motivasi pada kalian semua.

Elly Matin

Ulasan

  1. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    BalasPadam

Catat Komen

Catatan Popular