Blog Hamil : Week 8

Sebenarnya lama sangat sudah mau menulis, tapi bulan lepas. Laptop aku blue screen. Aku dah malas mau repair, sebab selama ini repair mahal-mahal. 2 3 bulan guna, rosak balik. Sebab laptop tu dari aku zama study lagi, processor pun dah tua. So kiranya bonus June ini mau beli ipad. Senang sikit buat kerja dan senang mau bawa ke mana-mana. 

Tapi raya lepas, BFF aku hadiahkan laptop lama dia. Ya Allah, laptop ini masih baru tau. Aku memang niat mau beli pun sama dia bila dia tunjuk laptop ini. Tapi dia bagi free je dengan pesanan "semoga mengalir pahala selama ko pakai laptop ini''.

Alhamdullilah. So baru hari ini aku ada kesempatan untuk update blog. Sebab bulan lepas closing sangat sengit bagi aku. Banyak stok habis sampai tak tau mau jual apa. Tapi yang hairannya tu, stock habis pun sale kami cecah RM 68k juga. Rezeki Allah kan, tiada siapa yang tau.

So mau cerita pasal pregnancy aku ini. Week 5 aku tau aku pregnant, sebelum tau tu aku rasa senak juga perut puasa. Tapi aku tahan saja tau. Tapi bila tau, tiba-tiba tidak boleh tahan berpuasa. Haha.

So masuk Week 6, aku start morning sickness. Tidak muntah-muntah, cuma tidak selesa terhidu makanan yang di masak dan aku pening waktu subuh sampailah zohor. Seminggu juga macam tu.

Lepas tu, week 7 aku evening sickness pulak. Haha. Kali ini aku mengantuk waktu petang dan takut makan waktu malam sebab takut muntah. So masa ini, memang hanya ESP menjadi pengalas perut ku.


Cleo cakap, boleh daftar klinik masa kandungan bawah 12 minggu. So mungkin dalam 2 minggu lagi aku try daftar. Lagipun aku dapat slot klinik di JMC KK. Itupun next month juga, which is aku genap 12 week sudah.

Tapi kalau mau klinik di JMC dan bersalin di Hospital Kerajaan pun ok je. Cuma aku memang suka klinik di Klinik Kerajaan sebab lengkap kena check. Aku pernah check up di klinik swasta masa anak pertama, dan memang sangat lengkap check up di klinik kerajaan. Itu sebab klinik kerajaan lebih lama.

Masa pregnant ini aku cuma takut dengan HB aku. So for now, aku memang jaga baik-baik pengambilan supplement especially HB booster. Takut wei kalau HB rendah, nanti baby pun kecil. 

Week 8 ini juga aku memang kuat sangat tidur. Haha. Mengantuk saja, syukurlah anak tidak sekolah. So mau tidur tu no hal. Lepas anak-anak makan, aku memang tidur sudah tu. 

Habit lain aku susah tidur dalam bilik. So sudah 2 minggu kami tidur di ruang tamu. Bukan tengok TV pun, tapi aku rasa sesak nafas tidur dalam bilik. Even meja kerja pun aku letak di ruang tamu.

Ermmm. Until we meet again ya.



Ulasan

  1. Ya Allah seronok kawan baik bagi lappy.
    Alhamdulillah rezeki dapat lappy dan kawan.
    Semoga selalu tulis blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin, bestkan. Semoga Allah balas jasa baiknya..

      Padam
  2. wahhh, syukur dapat BFF baik hati. congrats for you pregnancy <3

    BalasPadam
  3. tahniah sis!! take care of your health yaa!! done follow your blog!! ❤️

    BalasPadam
  4. moga murahla rezeki kawan tu....
    bestnya dapat merasai nikmat peknen lagi... jaga diri ye dik

    BalasPadam
  5. Salam singgah dan follow sini ya :)

    BalasPadam
  6. Heran kan, sebelum tau tu mampu saja buat semua. Dah tahu jadi lembik sana, lembik sini. Hahah teruk kan?

    BalasPadam

Catat Komen

Catatan Popular