Kenapa Umi Menulis Blog Semula

Assalamualaikum dan hai teman-teman. Hehe. Adakah yang fikir Umi menulis blog semula sebab Google Adsense tu? Erm. Salah satunya. Tapi reason besar Umi menulis blog, sebab Umi suka vibes blog yang tidak bitter serta super supportive. 

Even Facebook pun tidak akan dapat support macam dalam blog. Lagipun Umi memang selesa menulis di blog. Cuma itulah, masa itu Umi susah mau cari. Even di media sosial lain pun Umi tidak menulis secara konsisten seperti dahulu.

Umi menulis bila Umi mau menulis. Sebab ada beberapa kawan yang salah erti dengan penulisan Umi, lagipun.... Bila Umi berada di media social, Umi berpotensi untuk bersangka-sangka yang tidak baik.

Contoh salah sangka itu "eh kenapa komen dia kena reply, komen aku tidak"

Dan kadang Umi sendiri tidak ada masa untuk reply puluhan komen, tapi Umi baca semuanya. Cuma Umi ada perasaan serba salah untuk komen emoji saja. End up Umi lupa reply komen orang. Ampunkan Umi.

Bila baca semula blog Umi, Umi sebenarnya tengah memberi insperasi pada diri sendiri. Umi baca semula penulisan lama Umi.

Lagipun Umi suka sangat effort menulis blog. Bila menulis blog, Umi dalam mode tenang. Alhamdullilah. Mungkin juga sebab Umi menulis di laptop. Umi duduk dan Umi menulis waktu anak tidur.

So mesti ada yang tanya apa isu terbaru yang Umi mau share dalam blog. Huhu, Umi macam biasalah. Umi suka share random sharing.

Tapi since Umi sangat addict dengan planner dan money stuffing atau sinking fund. Ya, Umi share pasal itu. Kot bermanfaat bagi uolls.



2 ulasan:

  1. Betul itu aura di blog sangat positif.

    BalasPadam
  2. Betul tu. Geng2 blogger semua supportive. Kalau tinggalkan komen semuanya murni2 jer😁. Tak macam FB. Banyak toxic. Komen sesedap rasa jer πŸ˜….

    BalasPadam

Hi Kawan-kawan